Statystyki

  • Odwiedziło nas: 269646
  • Do końca roku: 242 dni
  • Do wakacji: 49 dni

Praca od 29.03.2021 - 02.04.2021

Zajęcia 19.03.2021.

1.Proszę o wysłuchanie z dzieckiem piosenki pt. „Wiosna w ogródku”, znajdą ją Państwo wpisując link https://www.youtube.com/watch?v=gpZElYqu1Ag 

2. Ćwiczenia oddechowe- dziecko dmucha piórko w rytm muzyki.

3.Proszę przeczytać dziecku wiersz:

„Jak powstaje kropla wody?”

To zależy od pogody.

Gdy słoneczko mocno grzeje,

ciepło, cicho i nie wieje,

wtedy paruje do góry

i chowa się w zimne chmury.

Potem deszczem z nieba leci,

zmywa kurz, a nawet śmieci.

Napełnia stawy, kałuże,

jeziorka małe i duże.

Podlewa roślinki małe,

ziemię, drzewa okazałe.

A gdy zimno jest na ziemi,

wtedy mróz ją w lód zamieni.

Do picia potrzebna ptakom,

wszystkim ludziom i zwierzakom.

Bardzo zdrowa gdy przejrzysta,

do tego smaczna i czysta.

Traktujmy ją należycie

bo woda to przecież życie.

Można zadać dziecku pytania: O czym mówi wiersz? Do czego jest potrzebna woda? Dlaczego należy traktować wodę należycie?

W gogle dysku zamieszczony jest obrazek do pobrania przedstawiający powstawanie wody w przyrodzie- obieg wody w przyrodzie. Można omówić z dzieckiem ilustrację.

 4. Kolorowanie kolorowanki „Obieg wody w przyrodzie” do wydruku na Google dysk.

 5. Następnie proszę z dzieckiem obejrzeć film z serii Trefliki pt. „Żywa woda”  link do https://www.youtube.com/watch?v=XRJlHW1sgnk

Proszę porozmawiać z dzieckiem na temat filmu: Kto źle się czuł, był chory? Kto chciał pomóc Treflince? Kto pomógł Treflikowi wyruszyć w podróż po żywą wodę? Co zabrał ze sobą Treflik? Kogo spotkali na pustyni? Skąd pochodzi źródło żywej wody? Co dał Treflik Treflince do wypicia? Co wydarzyło się rano, gdy do pokoju weszła mama?

Na zakończenie proszę zachęcić dziecko do picia wody w ciągu dnia, ponieważ jest ona potrzebna do życia.

6. Zapraszam do przesłania zdjęć z wykonywanych aktywności na facebooka, messengera lub whats Appa lub mailem.

 

 29.03.2021

1. Proszę o przeczytanie dziecku wiersza „Idą święta” D. Kossakowskiej z jednoczesnym pokazaniem ilustracji słońca, babki, mazurka, pisanek (ilustracje znajdują się na gogle dysk do pobrania https://drive.google.com/drive/folders/1dgNVloeThlqXeSvwDH2R4vz3UkorbIV8?usp=sharing ).

 Idą święta wielkanocne

 Wielkimi krokami.

A na niebie grzeje słońce

Swymi promieniami.

Będą babki wielkanocne

 I smaczne mazurki

 I pisanki kolorowe

 Z tych jajek od kurki.

  Można zadać dziecku pytania: Jakie święta się zbliżają? Jakie ciasta pojawiają się w czasie Wielkanocy? Co można zrobić z jajek od kurki?

 Bardzo proszę kilka razy powtórzyć wiersz tak, aby dziecko nauczyło się go na pamięć i porozmawiać na temat zdobienia jajek (malowanie, wydrapywanie, naklejanie, malowanie woskiem). Można oglądnąć film https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg

 2.  5-latki  z wycinanki proszę wykonać koszyczek zajączek str. 46; proszę aby dziecko zrobiło to samo z niewielką pomocą rodzica.

 3.” Masażyk Wielkanocny” – proszę usiąść za dzieckiem i na plecach rysować palcem różne wzory, mogą być związane z wielkanocną, po kilku ćwiczeniach można się zmienić i zaproponować dziecku aby ono rysowało na plecach rodzica.

 4. Ćwiczenia z książki: 4-latki str. 30 cz.2 - kolorujemy pisankę; 5-latki str. 50 cz. 4 – mamy różne wagi.

 5. Na gogle dysk znajdują się kolorowanki, które można wydrukować dziecku i pokolorować.

 6 Ćwiczenia grafomotoryczne dla dzieci z trudnościami – na gogle dysk znajdują się ćwiczenia. Proszę wybrać jedno z nich i wykonać z dzieckiem.

 7. Bardzo proszę wykonać kilka zdjęć z działań dziecka, jego prac i przesłać na emaila przedszkolezukowice@gmail.com lub bezpośrednio do wychowawcy.

 8. Codziennie na gogle dysk będzie dodawanych kilka kolorowanek, ćwiczeń grafomotorycznych można z nich skorzystać i wydrukować dziecku do kolorowania.

 9. Proszę nie zapomnieć o podlewaniu owsa.

 10. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci znajdują się na gogle dysk w zakładce „Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne gr I, gr II”.

Link do religii https://drive.google.com/drive/folders/1YHdWfsU4fDP4y5um6J9X0T3WTW_E0OSj?usp=sharing 

Link do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych https://drive.google.com/drive/folders/1YHdWfsU4fDP4y5um6J9X0T3WTW_E0OSj?usp=sharing 

 30.03.2021

  1. 4 latki z książki „Wycinanka” bardzo proszę wykonać kurczaczka str. 15.

  2. 5-latki książka str. 56 cz.2 „Koszyczek wielkanocny” – proszę przeczytać dziecku wyrazy, jeżeli potrafi to może przeczytać samo i podkreślić wspólnie z dzieckiem niebieskim kolorem te które pasują do koszyczka, następnie policzyć baranki i otoczyć pętlą takie same.

 3. Proszę wspólnie z dzieckiem wykonać kilka ćwiczeń ruchowych lub wybrać się na wspólny spacer, pobyt na powietrzu ( zdjęcia z aktywności proszę przesłać na emaila). A oto kilka ćwiczeń, do których będzie potrzebna mała piłeczka i pasek kolorowej bibuły (ćwiczenia powtarzamy kilka razy):

 - przekładamy piłeczkę z ręki do ręki, z przodu i z tyłu;

 - przekładamy piłeczkę z ręki do ręki nisko za plecami i wysoko nad głową;

 - przekładamy piłkę raz pod prawym, raz pod lewym kolanem delikatnie unosząc nogę do góry;

 - dziecko siedzi, ugina nogi, ręce opiera z tyłu o podłogę piłka między stopami delikatnie unosi piłkę obiema stopami do góry i opuszcza na podłogę;

 - tak jak w ćwiczeniu wyżej tylko piłka między kostkami prostujemy i uginamy nogi w kolanach;

 - dziecko siedzi w rozkroku, piłka w prawej ręce skłon tułowia do prawej stopy i wyprost, to samo z lewą ręką;

 - dziecko stoi, piłka między kolanami, wykonujemy podskoki tak aby piłka nie spadła na ziemię;

 - proszę siąść naprzeciw dziecka i paskiem bibuły dotknąć jego części twarzy: nosa, czoła, policzków itp. następnie przekazać dziecku bibułę, które musi dotknąć państwa części twarzy ( można mówić dziecku co ma dotknąć).

  4. Zajęcie dla 5-latków: zapoznanie z literą W w na wyrazie podstawowym „waga”. Proszę przeczytać dziecku wierszyk:

 Waga waży, woda płynie,

 Walec jedzie, winda sunie,

 Wieża stoi, wicher wieje,

 Ja wesoło się śmieje.

 Proszę zadać dziecku pytania: Co waży? Co płynie? Co jedzie? Co sunie? Co stoi? Co wieje? Na jaką głoskę rozpoczynają się te wyrazy?

 Podział wyrazu „waga” na sylaby z jednoczesnym klaskaniem sylab, podział wyrazu na głoski z klaskaniem, jaką głoskę słychać na początku a jaką na końcu( jeżeli jest to możliwe proszę wydrukować z gogle dysk https://drive.google.com/drive/folders/1dgNVloeThlqXeSvwDH2R4vz3UkorbIV8?usp=sharing litery aby dziecko ułożyło z nich wyraz „waga”, litery i wzory do druku).

 Można wymyślać z dzieckiem wyrazy, które rozpoczynają się na literę „w”. Wspólnie z dzieckiem proszę wykonać ćwiczenia z książki cz.4 str. 46 i 47.

 5. Zabawa dydaktyczna „ Z jakimi świętami to kojarzysz” – proszę rozłożyć dziecku obrazki z Bożym Narodzeniem i Wielkanocne (można wykorzystać z dnia poprzedniego znajdują się na gogle dysk lub przedmioty, które posiadacie Państwo w domu). Dziecko segreguje obrazki na dwa talerzyki, przelicza, może podzielić na sylaby.

 6. Ćwiczenia dla dzieci wg harmonogramu pracy indywidualnej - proszę dać dziecku jedną kartkę z gazety aby zakreśliło literę „w” kolorem niebieskim.

 7. Wszystkie prace dzieci można przesłać na emaila lub bezpośrednio do wychowawcy.

8. Serdecznie zapraszamy wszystkie dzieci do udziału w konkursie recytatorskim utworów J. Brzechwy, J. Tuwima, D. Gellner. Bardzo prosimy rodziców aby chętne dzieci nauczyły jednego wiersza, konkurs odbędzie się 23.04.2021 (jeżeli wrócimy).

 

 

31.03.2021

 1. 5-latki ćwiczenie z książki cz.4 str. 53 – proszę wspólnie z dzieckiem podzielić wyrazy na sylaby, pokolorować odpowiednią liczbę kółek i połączyć w pary.

 2.Proszę posłuchać piosenki „Pisanki, pisanki” https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY.  Po wysłuchaniu piosenki dziecko może narysować pisanki takie jak w piosence, może to robić przy słuchaniu.

 3. Ozdabianie pisanki przyniesionej z przedszkola elementami z kolorowego papieru, cekinami, sznurkiem, wstążkami (przykłady pisanek znajdują się na gogle dysk https://drive.google.com/drive/folders/1dgNVloeThlqXeSvwDH2R4vz3UkorbIV8?usp=sharing  w zakładce „ilustracje do druku”). Po ozdobieniu i wyrośnięciu owsa dziecko ma gotowy stroik można wykonać zdjęcie i wysłać na emaila.

 4. Proszę wspólnie z dzieckiem posiać rzeżuchę i zachęcić je do codziennego pielęgnowania jej.

 5. 5-latki ćwiczenie z książki cz.4 str. 54 i 55 – można wspólnie z dzieckiem zabarwić jajka w domu lub oglądnąć obrazki oraz pokolorować pisankę.

  6. Jeżeli ktoś jest zainteresowany na stronie online-coloring.com znajdują się malowanki, które malujemy na laptopie lub komputerze, można włączyć dziecku (można skorzystać z tej strony w kolejnych dniach).

  7. Bardzo proszę o przesłanie kilku zdjęć z pracy dziecka. Serdecznie dziękuję i pozdrawiam. Jeżeli ktoś ma zapytania proszę się ze mną kontaktować.

 8. Ćwiczenia dla dzieci wg harmonogramu pracy indywidualnej – bardzo proszę aby dziecko przypomniało sobie wierszyk z poniedziałku i powiedziało go z pamięci.

  Link do języka angielskiego  https://drive.google.com/drive/folders/1kp-Z1vynjOtIDP_0oF0lmAskwrYiIvon?usp=sharing 

 

 

01.04.2021

  1. 4-latki ćwiczenie z książki cz.2 str. 31 – proszę pokolorować marchewkę królika i narysować wokół niego jajka.

  2. 5-latki ćwiczenie z książki cz.4 str. 49 – proszę wspólnie z dzieckiem przeczytać nazwy zbóż, połączyć pieczywo ze zbożem wg koloru ramki.

 3. Zabawa ortofoniczna – proszę przeczytać dziecku wierszyk, po zakończeniu czytania dzieci odpowiadają:

 Chodzą kury po podwórku, ziarenka zbierają.

 Na smaczne śniadanko kurczęta wołają.             Dzieci odpowiadają ko, ko, ko.

  4. Na gogle dysk znajdują się wzory jajek i kur https://drive.google.com/drive/folders/1dgNVloeThlqXeSvwDH2R4vz3UkorbIV8?usp=sharing (można wydrukować lub narysować dla dziecka do przeliczania: 9 jajek i 9 kurek, zamiast kurek mogą być talerzyki). Dziecko rozkłada kurki (talerzyki), przelicza (3-4 latki do 5), następnie przy każdej kurce kładzie po jednym jajku i też przelicza. Proszę wspólnie z dzieckiem porównać ile jest kurek i ile jest jajek, następnie proszę schować jedno jajko, dziecko znów przelicza i mówi czego jest więcej i o ile. Po zakończeniu dziecko może pokolorować jajka według własnych pomysłów lub ozdobić papierem kolorowym.

 5. O ile to będzie możliwe proszę wybrać się z dzieckiem na spacer lub podwórko, wspólnie proszę  pobawić się piłką, pooglądać przyrodę, ptaki, poszukać motyli, kwiatów, można też wspólnie z dzieckiem pograbić trawę. Z tej aktywności można zrobić zdjęcia i nadesłać do przedszkola. Jeżeli będzie brzydka pogoda można wykonać kilka ćwiczeń z dnia 30.03.2021.

  6. Bardzo proszę wykolorowane wcześniej pisanki lub kartki wielkanocne pociąć dziecku na 4 części i wspólnie ułożyć obrazek w całość (po ułożeniu można nakleić na kartkę). Można też dać dziecku obrazek aby samo pocięło i ułożyło (to ćwiczenie też dla dzieci wg harmonogramu do pracy indywidualnej).

 7. 5-latki ćwiczenie z książki cz.4 str. 48 – proszę przeczytać dziecku wyrazy z ramek i zachęcić dziecko do ułożenia zdań do obrazków, pokolorować kurkę i kogutka.

 Link do religii https://drive.google.com/drive/folders/1YHdWfsU4fDP4y5um6J9X0T3WTW_E0OSj?usp=sharing

 Link do zajęć korekcyjno- kompensacyjnych https://drive.google.com/drive/folders/1YHdWfsU4fDP4y5um6J9X0T3WTW_E0OSj?usp=sharing

Link do ćwiczeń logopedycznych https://drive.google.com/drive/folders/1r2Z-luQb8tiPIO-QIwcwF52yTUJ983ui?usp=sharing 

 

 

02.04.2021

1. Bardzo proszę wydrukować z gogle dysk palmę lub narysować dziecku podobną https://drive.google.com/drive/folders/1dgNVloeThlqXeSvwDH2R4vz3UkorbIV8?usp=sharing, zachęcić dziecko do ozdobienia palmy elementami z kolorowego papieru lub pokolorować  kredkami.

 2. Proszę wspólnie z dzieckiem wysłuchać piosenki https://www.youtube.com/watch?v=JMbbv83DgUM&t=26s , a następnie porozmawiać na temat przygotowań do świąt wielkanocnych. Proszę włączyć dziecko do wspólnej pracy np. porządkowania, pieczenia babki itp. Podczas pracy można wspólnie z dzieckiem ważyć produkty np. mąkę, cukier na wadze, proszę aby dziecko odczytywało wagę.

 3. Lepienie z plasteliny baranka, jeżeli ktoś nie ma plasteliny można wykorzystać ciasto, zwrócenie uwagi na to aby dziecko pracowało rączką i palcami.

 4. Wspólnie z dzieckiem proszę przygotować koszyczek wielkanocny i stół wielkanocny, udekorować go, można wykorzystać ozdobioną pisankę, posianą rzeżuchę, ulepionego baranka proszę aby dziecko było zaangażowane do przygotowań świątecznych.

5. Wspólnie z dzieckiem proszę ułożyć kilka rymów, rodzic mówi pierwszy wyraz a dziecko układa rym:

 Włosy - …

Różki - …

Śpiewanie - …itp.

 6. Ćwiczenie dla dzieci wg harmonogramu pracy indywidualnej – kończenie zdań przez dzieci, rodzice mówią początek zdania a dzieci kończą:

Kolorowe jajka to ……(pisanki)

Pierwsze wiosenne  kwiaty to ….(przebiśniegi).

W wielkanocnym koszyku jest biały …(baranek).itp

7. Bardzo dziękujemy wszystkim za tygodniową pracę. Życzymy Wam zdrowych, wesołych Świąt Wielkanocnych spędzonych w gronie rodziny i czekamy na Wasze prace oraz powrót do przedszkola.

 Link do języka angielskiego https://drive.google.com/drive/folders/1kp-Z1vynjOtIDP_0oF0lmAskwrYiIvon?usp=sharing