Praca od 29.03.2021 - 02.04.2021
Zajęcia 19.03.2021
1 Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego: języka, warg i podniebienia miękkiego. Rodzic wypowiada słowa dziecko powtarza”
Woda z kranu kap, kap
Piorę chustkę chlap, chlap
Woda z kranu ciur, ciur
Piorę chustkę szur, szur.
2 Słuchanie wiersza „Jak powstaje kropla wody”
To zależy od pogody.
Gdy słoneczko mocno grzeje,
ciepło, cicho i nie wieje,
wtedy paruje do góry
i chowa się w zimne chmury.
Potem deszczem z nieba leci,
zmywa kurz, a nawet śmieci.
Napełnia stawy, kałuże,
jeziorka małe i duże.
Podlewa roślinki małe,
ziemię, drzewa okazałe.
A gdy zimno jest na ziemi,
wtedy mróz ją w lód zamieni.
Do picia potrzebna ptakom,
wszystkim ludziom i zwierzakom.
Bardzo zdrowa gdy przejrzysta,
do tego smaczna i czysta.
Traktujmy ją należycie
bo woda to przecież życie.
Rozmowa rodzica z dzieckiem: Jak wygląda woda? Jaki ma kolor, kształt, smak? Gdzie występuje, komu jest potrzebna, jakie ma znaczenie w życiu człowieka?
Rodzaje wód: źródlana, mineralna, stołowa, lecznicza.
3 Zabawa oddechowa „Wiatr” – rodzic opowiada i naśladuje, dziecko naśladuje rodzica.
Słonko świeci – dzieci stoją na puszkach i wyciągają ręce w górę
Chmurki płyną po niebie – dzieci kołyszą wyciągniętymi w górę rękami
Dmucha wiatr - dzieci dmuchają przed siebie
Szumią drzewa - dzieci unoszą ręce do góry i kołyszą się na boki, szuuuuu
Wieje wiatr – dzieci mocno kołyszą się na boki machając rękami, szuuu
Słychać burzę - dzieci stukają rączkami o podłogę
Nagle grzmot – uderzają mocno rękami o podłogę
Zaczyna padać deszcz – uderzają palcami w podłogę
Coraz mocniej i mocniej i jest ulewa – naśladują malutki deszczyk i ulewę uderzając dłońmi o podłogę
A ja w domku schowam się – unoszą ręce nad głowę i pokazują daszek
I już deszcz nie zmoczy mnie – kiwają przecząco palcem.
4 Narysuj w jaki sposób dbasz o zdrowie – pracę proszę przesłać na email przedszkola.
Praca zdalna na dzień 29. 03. 2021 r.
1. „Mamy różne wagi” - zapoznanie z różnymi rodzajami wag, ich wyglądem i przeznaczeniem
– oglądanie ilustracji „Trefliki w przedszkolu” cz 4 str 50.
– utrwalenie cyfr od 1 do 9, pisanie cyfr po śladzie
– kolorowanie rysunków według wzoru
2. Wprowadzenie litery W, w drukowanej i pisanej.
„Piszemy z Treflinką” - ćwiczenie z książki „Trefliki w przedszkolu” cz 4 str 47
pisanie po śladzie i samodzielnie a pięciolatki zabawy z literą w, W.
3. Spacer w okolicy domu – obserwacja przyrody, wyszukiwanie wierzbowych „kotków”
oraz wiosennych kwiatów.
4. Ćwiczenia w czytaniu – praca z książką „Trefliki w przedszkolu” cz 4 str 46
– wyszukiwanie na ilustracji elementów, których nazwy rozpoczynają się na głoskę „w” i otoczenie ich niebieską pętlą
– podkreślenie niebieskim kolorem nowo poznanej litery drukowanej w wyrazach
5. Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne dla dzieci znajdują się na gogle dysk w zakładce „Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne gr. II”.
Link do religii https://drive.google.com/drive/folders/1YHdWfsU4fDP4y5um6J9X0T3WTW_E0OSj?usp=sharing
Link do zajęć korekcyjno - kompensacyjnych https://drive.google.com/drive/folders/1YHdWfsU4fDP4y5um6J9X0T3WTW_E0OSj?usp=sharing
Praca zdalna na dzień 30. 03. 2021 r.
1. „Koszyk wielkanocny” - ćwiczenia w czytaniu „Trefliki w przedszkolu” cz 4 str 56
podkreślenie niebieskim kolorem wyrazów, które pasują do ilustracji koszyka wielkanocnego.
Liczenie baranków w każdym szeregu – utrwalenie liczebników porządkowych w zakresie 9,
otaczanie pętlą pierwszego i szukanie takiego samego w szeregu.
2. Wykonanie doświadczenia „Drożdże i balon” - przebieg: 3 łyżeczki drożdży i 2 łyżeczki cukru
wsypujemy do plastikowej butelki i pomału dolewamy do nich ciepłą wodę.
Na szyjkę butelki zakładamy balon i czekamy godzinę. Obserwujemy co się stanie z balonem.
- zdjęcie wyślij na e-mail przedszkola.
3. „Pieczemy babkę wielkanocną” - ćwiczenie z książki „Trefliki w przedszkolu” cz. 4 str 52
nazywanie kolejnych etapów pieczenia babki wielkanocnej,
rysowanie kredką po przerywanych liniach, dodanie elementów dekoracji i kolorowanie
babki wielkanocnej według własnego pomysłu.
4. Wykonanie ciasta wspólnie z rodzicami w domu - „Babka wielkanocna"
Przepis dowolny, dekoracja według własnego pomysłu – zdjęcie wyślij na e-mail.
5. Spacer w okolicy domu – budzenie radości ze wspólnego spaceru z rodzicami i rodzeństwem.
6. Ćwiczenia w czytaniu - „Trefliki w przedszkolu” cz. 4 str 58
dopasuj zdanie do zdjęcia, pięciolatki z pomocą rodziców.
Praca zdalna na dzień 31. 03. 2021 r.
1. Ćwiczenia w czytaniu „Trefliki w przedszkolu” cz 4 str 53:
dzielenie nazw obrazków na sylaby, a następnie na głoski, zamalowywanie odpowiedniej liczby
kółek i okienek, czytanie napisów w ramkach i łączenie ich z właściwymi obrazkami.
2. Ćwiczenie z książki „Trefliki w przedszkolu” cz 4 str 54 i 55 – kolorowanie pisanki według
własnego pomysłu.
3. Malowanie ugotowanych jajek farbami plakatowymi, lub ozdabianie innymi materiałami plastycznymi np. plastelina, bibuła itp. – ułożenie na talerzyku,
zdjęcie wyślij na e-mail
4. Słuchanie dowolnych piosenek związanych ze świętami wielkanocnymi.
5. Wyjście na podwórko – zabawy z wykorzystaniem huśtawki – zwrócenie uwagi na
bezpieczeństwo.
Link do języka angielskiego https://drive.google.com/drive/folders/1kp-Z1vynjOtIDP_0oF0lmAskwrYiIvon?usp=sharing
Praca zdalna na dzień 01. 04. 2021 r.
1. Rozpoznawanie i nazywanie zbóż na podstawie okazów i ilustracji
„Trefliki w przedszkolu” cz 4 str 49 – „Jakie to zboże?”
Zapoznanie dzieci z rożnymi rodzajami pieczywa oraz rodzajami zbóż z jakich je wykonano.
2. „Skąd mamy zboże” - wypowiedzi dzieci na podstawie ilustracji w książce „Trefliki
w przedszkolu” cz 4 str 48 – obserwacja założonej w przedszkolu hodowli owsa.
Zdjęcie wyślij na e-mail.
3. Rysowanie kredkami „Trefliki w przedszkolu” cz 4 str 48 – kurka i kogutek.
4. Wyjście na podwórko – obserwacja hodowanych kur, kogutów, kaczek i innych.
Link do religii https://drive.google.com/drive/folders/1YHdWfsU4fDP4y5um6J9X0T3WTW_E0OSj?usp=sharing
Link do zajęć korekcyjno- kompensacyjnych https://drive.google.com/drive/folders/1YHdWfsU4fDP4y5um6J9X0T3WTW_E0OSj?usp=sharing
Link do ćwiczeń logopedycznych https://drive.google.com/drive/folders/1r2Z-luQb8tiPIO-QIwcwF52yTUJ983ui?usp=sharing
Praca zdalna na dzień 02. 04. 2021 r.
1. „Pisanka” - ćwiczenia graficzne w książce „Trefliki w przedszkolu” cz 4 str 59
pisanie ołówkiem po znakach rozpoczynając od kropek a następnie samodzielnie, kolorowanie
rysunku według wzoru.
2. Nauka na pamięć wiersza pt. „Wielkanoc” Doroty Kossakowskiej
Na stole wielkanocnym jest bardzo kolorowo.
Kolorowo i smacznie i oczywiście zdrowo.
Mama upiekła mazurki, ciocia babkę zrobiła,
a Hania ze swą siostrą baranka postawiła.
Baranek z cukru stoi pośród owsa młodego,
na stole się znalazło coś jeszcze bardzo pięknego.
Pisanki kolorowe zrobione przez rodzinę:
Mama, tata i babcia robili je przez godzinę.
Ala i siostra Hania też dzielnie pomagały,
przygotowane pisanki w koszyczku układały.
Siedzi na nich kurczaczek, wygląda jak żółta kulka,
jak promień słońca ciepłego, który się zakradł z podwórka.
Za chwilę mama przyniesie żurek z kiełbasą, sałatki
oraz roladę z szynki – ulubioną potrawę Beatki.
Wszyscy podzielą się święconką i złożą sobie życzenia.
Tradycja wielkanocna od wielu lat się nie zmienia.
3. „Na wielkanocnym stole” - ćwiczenie z książki „Trefliki w przedszkolu cz. 4 str 57
czytanie napisów w ramkach i kolorowanie tych pól, w których znajdują się nazwy potraw
i przedmiotów stojących na wielkanocnym stole.
4. „Obrus wielkanocny” - naklejanie elementów wyciętych z papieru kolorowego
(baranek, pisanka, zajączek, kurczak itp.) kartka format A4 prace wyślij na e-mail.
5. Spacer w okolicy domu – obserwacja drzew i krzewów, dotlenienie organizmu.
ŻYCZENIA RADOSNYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH, WYPEŁNIONYCH NADZIEJĄ
BUDZĄCEJ SIĘ DO ŻYCIA WIOSNY I WIARĄ W SENS ŻYCIA, POGODY W SERCU
I RADOŚCI PŁYNĄCEJ Z FAKTU ZMARTWYCHWSTANIA PAŃSKIEGO.
SMACZNEJ ŚWIĘCONKI W GRONIE NAJBLIŻSZYCH OSÓB.
ZDROWYCH SPOKOJNYCH I SZCZĘŚLIWYCH ŚWIĄT.
POZDRAWIA wychowawczyni Józefa Drwal