Statystyki

  • Odwiedziło nas: 269611
  • Do końca roku: 243 dni
  • Do wakacji: 50 dni

Praca od 29.03.2021 - 02.04.2021

Zajęcia 19.03.2021

1 Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego: języka, warg i podniebienia miękkiego. Rodzic wypowiada słowa dziecko powtarza”

 Woda z kranu  kap, kap

Piorę chustkę chlap, chlap

Woda z kranu ciur, ciur

Piorę chustkę szur, szur.

2 Słuchanie wiersza „Jak powstaje kropla wody”

To zależy od pogody.

Gdy słoneczko mocno grzeje,

ciepło, cicho i nie wieje,

wtedy paruje do góry

i chowa się w zimne chmury.

Potem deszczem z nieba leci,

zmywa kurz, a nawet śmieci.

Napełnia stawy, kałuże,

jeziorka małe i duże.

Podlewa roślinki małe,

ziemię, drzewa okazałe.

A gdy zimno jest na ziemi,

wtedy mróz ją w lód zamieni.

Do picia potrzebna ptakom,

wszystkim ludziom i zwierzakom.

Bardzo zdrowa gdy przejrzysta,

do tego smaczna i czysta.

Traktujmy ją należycie

bo woda to przecież życie.

Rozmowa rodzica z dzieckiem: Jak wygląda woda? Jaki ma kolor, kształt, smak? Gdzie występuje, komu jest potrzebna, jakie ma znaczenie w życiu człowieka?

Rodzaje wód: źródlana, mineralna, stołowa, lecznicza.

3 Zabawa oddechowa „Wiatr” – rodzic opowiada i naśladuje, dziecko naśladuje rodzica.

   Słonko świeci – dzieci stoją na puszkach i wyciągają ręce w górę

   Chmurki płyną po niebie – dzieci kołyszą wyciągniętymi w górę rękami

   Dmucha wiatr  - dzieci dmuchają przed siebie

   Szumią drzewa  - dzieci unoszą ręce do góry i kołyszą się na boki, szuuuuu

  Wieje wiatr – dzieci mocno kołyszą się na boki machając rękami, szuuu

  Słychać burzę  - dzieci stukają rączkami o podłogę

  Nagle grzmot – uderzają mocno rękami o podłogę

  Zaczyna padać deszcz – uderzają palcami w podłogę

 Coraz mocniej i mocniej i jest ulewa – naśladują malutki deszczyk i ulewę uderzając dłońmi o podłogę

 A ja w domku schowam się – unoszą ręce nad głowę i pokazują daszek

 I już deszcz nie zmoczy mnie – kiwają przecząco palcem.

4 Narysuj w jaki sposób dbasz o zdrowie – pracę proszę przesłać na email przedszkola.

 

Praca zdalna na dzień 29. 03. 2021 r.

1. „Mamy różne wagi” - zapoznanie z różnymi rodzajami wag, ich wyglądem i przeznaczeniem

–                    oglądanie ilustracji „Trefliki w przedszkolu” cz 4 str 50.

–                    utrwalenie cyfr od 1 do 9, pisanie cyfr po śladzie

–                    kolorowanie rysunków według wzoru

2. Wprowadzenie litery W, w drukowanej i pisanej.

     „Piszemy z Treflinką” - ćwiczenie z książki „Trefliki w przedszkolu” cz 4 str 47

     pisanie po śladzie i samodzielnie a pięciolatki zabawy z literą w, W.

3. Spacer w okolicy domu – obserwacja przyrody, wyszukiwanie wierzbowych „kotków”

    oraz wiosennych kwiatów.

4. Ćwiczenia w czytaniu – praca z książką „Trefliki w przedszkolu” cz 4 str 46

–                    wyszukiwanie na ilustracji elementów, których nazwy rozpoczynają się na głoskę „w” i otoczenie ich niebieską pętlą

–                    podkreślenie niebieskim kolorem nowo poznanej litery drukowanej w wyrazach

5. Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne dla dzieci znajdują się na gogle dysk w zakładce „Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne gr. II”.

Link do religii https://drive.google.com/drive/folders/1YHdWfsU4fDP4y5um6J9X0T3WTW_E0OSj?usp=sharing

Link do zajęć korekcyjno - kompensacyjnych https://drive.google.com/drive/folders/1YHdWfsU4fDP4y5um6J9X0T3WTW_E0OSj?usp=sharing

 

Praca zdalna na dzień 30. 03. 2021 r.

1. „Koszyk wielkanocny” - ćwiczenia w czytaniu „Trefliki w przedszkolu” cz 4 str 56

podkreślenie niebieskim kolorem wyrazów, które pasują do ilustracji koszyka wielkanocnego.

Liczenie baranków w każdym szeregu – utrwalenie liczebników porządkowych w zakresie 9,

otaczanie pętlą pierwszego i szukanie takiego samego w szeregu.

2. Wykonanie doświadczenia „Drożdże i balon” - przebieg: 3 łyżeczki drożdży i 2 łyżeczki cukru

wsypujemy do plastikowej butelki i pomału dolewamy do nich ciepłą wodę.

Na szyjkę butelki zakładamy balon i czekamy godzinę. Obserwujemy co się stanie z balonem.

- zdjęcie wyślij na e-mail przedszkola.

3. „Pieczemy babkę wielkanocną” - ćwiczenie z książki „Trefliki w przedszkolu” cz. 4 str 52

nazywanie kolejnych etapów pieczenia babki wielkanocnej,

rysowanie kredką po przerywanych liniach, dodanie elementów dekoracji i kolorowanie

babki wielkanocnej według własnego pomysłu.

4. Wykonanie ciasta wspólnie z rodzicami w domu - „Babka wielkanocna"

Przepis dowolny, dekoracja według własnego pomysłu – zdjęcie wyślij na e-mail.

5. Spacer w okolicy domu – budzenie radości ze wspólnego spaceru z rodzicami i rodzeństwem.

6. Ćwiczenia w czytaniu - „Trefliki w przedszkolu” cz. 4 str 58

dopasuj zdanie do zdjęcia, pięciolatki z pomocą rodziców.

 

 

Praca zdalna na dzień 31. 03. 2021 r.

1. Ćwiczenia w czytaniu „Trefliki w przedszkolu” cz 4 str 53:

dzielenie nazw obrazków na sylaby, a następnie na głoski, zamalowywanie odpowiedniej liczby

kółek i okienek, czytanie napisów w ramkach i łączenie ich z właściwymi obrazkami.

2. Ćwiczenie z książki „Trefliki w przedszkolu” cz 4 str 54 i 55 – kolorowanie pisanki według

własnego pomysłu.

3. Malowanie ugotowanych jajek farbami plakatowymi, lub ozdabianie innymi materiałami plastycznymi np. plastelina, bibuła itp. – ułożenie na talerzyku,

zdjęcie wyślij na e-mail

4. Słuchanie dowolnych piosenek związanych ze świętami wielkanocnymi.

5. Wyjście na podwórko – zabawy z wykorzystaniem huśtawki – zwrócenie uwagi na

bezpieczeństwo.

Link do języka angielskiego https://drive.google.com/drive/folders/1kp-Z1vynjOtIDP_0oF0lmAskwrYiIvon?usp=sharing 

 

 

Praca zdalna na dzień 01. 04. 2021 r.

1. Rozpoznawanie i nazywanie zbóż na podstawie okazów i ilustracji

„Trefliki w przedszkolu” cz 4 str 49 – „Jakie to zboże?”

Zapoznanie dzieci z rożnymi rodzajami pieczywa oraz rodzajami zbóż z jakich je wykonano.

2. „Skąd mamy zboże” - wypowiedzi dzieci na podstawie ilustracji w książce „Trefliki

w przedszkolu” cz 4 str 48 – obserwacja założonej w przedszkolu hodowli owsa.

Zdjęcie wyślij na e-mail.

3. Rysowanie kredkami „Trefliki w przedszkolu” cz 4 str 48 – kurka i kogutek.

4. Wyjście na podwórko – obserwacja hodowanych kur, kogutów, kaczek i innych.

 Link do religii https://drive.google.com/drive/folders/1YHdWfsU4fDP4y5um6J9X0T3WTW_E0OSj?usp=sharing

 Link do zajęć korekcyjno- kompensacyjnych https://drive.google.com/drive/folders/1YHdWfsU4fDP4y5um6J9X0T3WTW_E0OSj?usp=sharing 

Link do ćwiczeń logopedycznych https://drive.google.com/drive/folders/1r2Z-luQb8tiPIO-QIwcwF52yTUJ983ui?usp=sharing 

 

Praca zdalna na dzień 02. 04. 2021 r.

1. „Pisanka” - ćwiczenia graficzne w książce „Trefliki w przedszkolu” cz 4 str 59

pisanie ołówkiem po znakach rozpoczynając od kropek a następnie samodzielnie, kolorowanie

rysunku według wzoru.

2. Nauka na pamięć wiersza pt. „Wielkanoc” Doroty Kossakowskiej

Na stole wielkanocnym jest bardzo kolorowo.

Kolorowo i smacznie i oczywiście zdrowo.

Mama upiekła mazurki, ciocia babkę zrobiła,

a Hania ze swą siostrą baranka postawiła.

Baranek z cukru stoi pośród owsa młodego,

na stole się znalazło coś jeszcze bardzo pięknego.

Pisanki kolorowe zrobione przez rodzinę:

Mama, tata i babcia robili je przez godzinę.

Ala i siostra Hania też dzielnie pomagały,

przygotowane pisanki w koszyczku układały.

Siedzi na nich kurczaczek, wygląda jak żółta kulka,

jak promień słońca ciepłego, który się zakradł z podwórka.

Za chwilę mama przyniesie żurek z kiełbasą, sałatki

oraz roladę z szynki – ulubioną potrawę Beatki.

Wszyscy podzielą się święconką i złożą sobie życzenia.

 Tradycja wielkanocna od wielu lat się nie zmienia.

3. „Na wielkanocnym stole” - ćwiczenie z książki „Trefliki w przedszkolu cz. 4 str 57

czytanie napisów w ramkach i kolorowanie tych pól, w których znajdują się nazwy potraw

i przedmiotów stojących na wielkanocnym stole.

4. „Obrus wielkanocny” - naklejanie elementów wyciętych z papieru kolorowego

(baranek, pisanka, zajączek, kurczak itp.) kartka format A4 prace wyślij na e-mail.

5. Spacer w okolicy domu – obserwacja drzew i krzewów, dotlenienie organizmu.

 

 

 

ŻYCZENIA RADOSNYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH, WYPEŁNIONYCH NADZIEJĄ

BUDZĄCEJ SIĘ DO ŻYCIA WIOSNY I WIARĄ W SENS ŻYCIA, POGODY W SERCU

I RADOŚCI PŁYNĄCEJ Z FAKTU ZMARTWYCHWSTANIA PAŃSKIEGO.

SMACZNEJ ŚWIĘCONKI W GRONIE NAJBLIŻSZYCH OSÓB.

ZDROWYCH SPOKOJNYCH I SZCZĘŚLIWYCH ŚWIĄT.

 

POZDRAWIA wychowawczyni Józefa Drwal