Statystyki

  • Odwiedziło nas: 269662
  • Do końca roku: 242 dni
  • Do wakacji: 49 dni

Praca od 06.04.2021 - 09.04.2021

06.04.2021

1. Proszę przeczytać, opowiedzieć lub włączyć  bajkę pt. „Brzydkie kaczątko”. film znajdą Państwo na stronie https://www.youtube.com/watch?v=g08jINLGM9w   

a tekst https://basn.pl/bajki/brzydkie-kaczatko/

  Po wysłuchaniu można zadać dziecku pytania:

-Kto wysiadywał pisklęta w gnieździe?

-Czy wszystkie wyklute kaczuszki wyglądały tak samo?

-Jak czuło się brzydkie kaczątko pośród innych?

-Kto uratował brzydkie kaczątko zimą?

-Co stało się gdy nadeszła wiosna?

2. 5-latki- Na gogle dysku w folderze „Litery – pomoce” https://drive.google.com/drive/u/2/folders/1QCjC-K47Px5um9wYjA6cIuYYimIYhkEH  znajdą Państwo kartę z rysunkami przedstawiające przedmioty zaczynające się głoską ł. Proszę, żeby dzieci nazwały te przedmioty i powiedziały jaką głoskę  słychać na początku tych słów.

3. 5-latki- W książce na stronie 36 znajduje się słowo „łodyga”. proszę, aby dziecko wypowiedziało to słowo, przeliczyło sylaby (z klaskaniem), podzieliło słowo na głoski (licząc je na palcach), określiło gdzie leży głoska ł (na początku, na końcu, czy w środku), podało inne słowa w których słychać głoskę ł.

4. 5-latki-  Proszę, aby dziecko zwróciło uwagę na literkę ł- powiedziało, czy jest podobna do jakiejś literki (L). Proszę, aby dziecko napisało literkę ł wielką i małą paluszkiem w powietrzu, potem paluszkiem na podłodze.

5. 5-latki- Proszę wykonać zadania na stronie 36 i 37 zgodnie z poleceniami w książce.

6. Na Google dysku w folderze „Ilustracje- pomoce” znajdą Państwo planszę przedstawiającą zwierzęta hodowlane i ich młode. Proszę z dzieckiem nazwać wszystkie przedstawione zwierzęta. Można porozmawiać z dzieckiem na temat zwierząt hodowlanych

7. 4-latki-  książka str. 23- proszę połączyć w pary rodziny zwierząt, 5-latki- książka str. 42

8. Zabawa ruchowa- „Zwierzęta”- Rodzic podaje elementy wyglądu zwierzęcia, a dziecko musi odgadnąć jakie to zwierzę i naśladować jego sposób poruszania się:

-czarna w białe łaty- krowa,

-biała i puszysta- owca,

-żółte, małe, dziobie ziarenka- kurczątko,

-kolorowe i nosi na szyi korale-indyk,

-bure, czarne lub kolorowe i lubi się łasić- kot,

- różowe- świnka,

-brązowe, czarne, białe, ma grzywę i ogon- koń.

9. Ćwiczenia z woreczkami. Zamiast woreczka dziecko może wykorzystać maskotkę:

-siadamy na podłodze i podnosimy maskotkę palcami stóp (gołą stopą), na zmianę prawą i lewą nogą 5x,

-w tej samej pozycji chwytamy obiema stopami maskotkę i kładąc się przekładamy ją za głowę. następnie rękami przekładamy maskotkę przed stopy 5x,

-wstajemy, kładziemy maskotkę na głowie i staramy się tak chodzić, aby maskotka nie spadła.

10. Ćwiczenie dla dzieci objętych harmonogramem- proszę napisać dziecku dużą literkę Ł, ł (na całą kartkę)- zadaniem dziecka jest wykleić literkę kuleczkami z plasteliny.

 

07.04.2021

 1. „Krople” zabawa logorytmiczna. Podczas wypowiadania rymowanki należy ilustrować ruchem jej treść:

 Kropla mała (pokazujemy małą kroplę),

kropla duża (pokazujemy dużą kroplę),

spada z szarej chmury (pokazujemy dłońmi  spadający deszcz od góry do dołu).

A dzieciaki małe (unosimy nisko dłoń nad ziemię),

duże (unosimy wysoko dłoń nad ziemię),

skaczą dziś do góry (wykonujemy podskoki).

 2. Proszę dziecku przeczytać wiersz pt. „Kotek”

 Idzie kotek po drabinie,

wspina się do góry.

Bardzo wolno się porusza,

mały kotek bury.

Na drabinie siedzi wróbel

i na kotka czeka.

Rusza głową w prawo, w lewo,

obserwuje go z daleka.

Nagle wróbel odlatuje.

kotek jest zdziwiony,

a wróbelek mały

trochę przestraszony.

 Następnie proszę zadać dziecku pytania:

-Co robi kotek?

-W jaki sposób porusza się kotek?

-Co siedzi  na drabinie?

-Co poczuł kotek, gdy zobaczył, że wróbel odleciał?

-Co czuł wróbelek?

 3. „Pokazywanki śpiewanki”- poniżej link do filmiku podczas którego dziecko będzie mogło wykonywać ruch do muzyki według instrukcji 

https://www.youtube.com/watch?v=re7j8QXth24

 4. „Zagadki dźwiękowe”- rozpoznawanie zwierząt po wydawanych przez nie dźwiękach -link

https://www.youtube.com/watch?v=oiUGCT_I2ug

 5. Praca plastyczna - 5-latki wykonają kotka z papieru techniką orgiami, którą znajdziecie Państwo tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=YYWN19-s2wA  . Do wykonania kotka potrzebne będą dwa kwadraty o wymiarach 10 cm x 10 cm.

 4-latki natomiast muszą przygotować farby plakatowe i patyczki do uszu. W wypychance (książce z przedszkola) na str. 24 znajduje się sylweta kota. Należy ją wyrwać i pomalować farbami używając patyczków.

 6. 5-latki- proszę porozmawiać z dzieckiem na temat pomieszczeń w których żyją zwierzęta gospodarskie: stajnia, obora, kurnik, buda, chlew, a następnie  wykonać ćwiczenie z książki str. 43 i 45. Pomocny może być film ze strony https://www.youtube.com/watch?v=QAQCYkmTTsA

 Link do języka angielskiego: https://drive.google.com/drive/u/2/folders/108Ti4iWSrc1VB1CkA2wlaltHvqmIOGlG

 Bardzo proszę o nadsyłanie zdjęć prac dzieci lub wykonywanych aktywności oraz dziękuję za przepiękne  zdjęcia, które Państwo wysłali do tej pory.

 

 08.04.2021

 1.”Karmimy kurki”- do zabawy potrzebne będą- słomka do napojów oraz drobne podarte kawałki kartek. zadaniem dziecka jest przeniesienie kilka kawałków kartki do pojemniczka za pomocą słomki.

2. „Buda dla psa”- utrwalenie nazw figur geometrycznych. na Google dysku w folderze ilustracjie- pomoce https://drive.google.com/drive/u/2/folders/1QCjC-K47Px5um9wYjA6cIuYYimIYhkEH znajdują się figury do wycięcia (koło, kwadrat i trójkąt). Zadaniem dziecka jest wyciąć, nazwać daną figurę, ułożyć z nich budę dla psa i przykleić na kartce papieru.

3. 5-latki – wycinanka str. 43, 44, 45. Zadaniem dzieci jest wyciąć sylwety zwierząt i skleić- do środka każdej sylwety wkładając wykałaczkę. Sylwety będą potrzebne podczas słuchania bajki.

4. 5-latki- „Bajka o gęsim jaju, raku Nieboraku, kogucie piejaku, kaczce Kwaczce, kocie Mruczku i o psie Kruczku” bajka jest do odsłuchania tutaj https://www.youtube.com/watch?v=HXJVoIqrgIw  . Podczas opowiadania bajki dzieci mogą poruszać rękami ilustrując poruszanie się zwierząt:

- gęsie jajo- tur, tur, tur (młynek rękoma w powietrzu),

- rak Nieborak- szlap, szlap, szlap (nożyce w poziomie w powietrzu),

- kogut Piejak- człap, człap, człap (naprzemienne ruchy dłoni góra- dół),

- kaczka Kwaczka-  klap, klap, klap (3 klaśnięcia w dłonie),

- kot Mruczek- kic, kic, kic (naprzemienne ruchy dłoni w powietrzu naśladujące „skradanie się kota z pazurami”),

- siodłaty gąsiorek- pi, pi, pi (ręce naśladują „kłapanie dziobem”).

Podczas opowiadania rodzic lub dziecko podnosi sylwetę, o której w danym momencie jest mowa.

5. 5-latki- „Połącz ze sobą takie same napisy” książka str. 40, 41- proszę wypełnić zgodnie z poleceniem w ćwiczeniach.

6. Zachęcam do wykonania zestawu ćwiczeń takiego jak miało to miejsce 06.04.2021.

Ćwiczenia dla dzieci wg harmonogramu: proszę rozwiesić dziecku kawałek sznurka, zadaniem dziecka jest zawieszanie klamerek do bielizny na sznurek (klamerki można przypinać do firanki, obrusa lub brzegu doniczki)

 Link do religii: https://drive.google.com/drive/u/2/folders/1YHdWfsU4fDP4y5um6J9X0T3WTW_E0OSj

 Link do zajęć korekcyjno- kompensacyjnych: https://drive.google.com/drive/u/2/folders/1lSyTAr8zUnpIjfvHc2wWBmiWJNflkF_s

 Link do ćwiczeń logopedycznych: https://drive.google.com/drive/u/2/folders/1r2Z-luQb8tiPIO-QIwcwF52yTUJ983ui

 Zachęcam do wykonywania zajęć z dziećmi i nadsyłania zdjęć do przedszkola. Dziękuję za dotychczasową współpracę.

 

09.04.2021

1. ”Ptasie rozmowy”- zabawa w której dziecko naśladuje odgłosy różnych zwierząt hodowlanych

-kura- ko ko ko

-kogut- kukuryku

-gęś- gę gę gę

-kaczka- kwa kwa kwa

-indyk- gul gul gul

2. Proszę przeczytać dziecku wiersz „Czarna krowa” (wiersz można wydrukować z Google dysku w folderze” Ilustracje- pomoce”  

  https://drive.google.com/drive/u/2/folders/1QCjC-K47Px5um9wYjA6cIuYYimIYhkEH

 Na zielonej łące leży czarna krowa.

Trawy się najadła, przed słońcem się chowa.

Leży najedzona i tak myśli sobie:

Z tej zielonej trawy białe mleko zrobię.

Z mleka będą sery, masło i śmietana.

Chcą je kupić ludzie od samego rana.

Wiedzą, że są zdrowe smaczne i sycące,

przecież są od krowy co chodzi po łące.

 Proszę porozmawiać z dzieckiem na temat wiersza i zadać mu pytania:

-Gdzie leży czarna krowa?

-Co zjadła krowa?

-Jaki produkt spożywczy mamy od krowy?

-Co produkuje się z mleka?

 Proszę również pokazać dziecku krowy różnych ras (Google dyski „Pomoce- ilustracje”) i porozmawiać na temat odżywiania się krów i ich wyglądu.

 Następnie dziecko powinno wykonać kartę pracy ze str. 24- należy otoczyć pętlą produkty, które są wyprodukowane z mleka.

3. 5-latki- ćwiczenia str. 44- proszę porozmawiać z dzieckiem na temat produktów spożywczych, które są wytwarzane na wsi i na czym polega praca rolnika (na podstawie ilustracji). Następnie proszę przeczytać dziecku napisy (dziecko może przeczytać samo jeśli potrafi) i dziecko łączy napis z odpowiednią ilustracją. Następnie proszę pokolorować obrazek zgodnie poleceniem.

4. 5-latki- ćwiczenia str. 38-39- proszę wykonać zgodnie z poleceniem w podręczniku.

5. Zapraszam teraz wszystkie dzieci  do dowolnego tańca w rytm utworu „Chicken song”, który znajdą Państwo tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=msSc7Mv0QHY – życzę miłej zabawy ;)

 Ćwiczenia dla dzieci wg harmonogramu: proszę, aby dziecko wzięło starą gazetę, porozrywało ją na pojedyncze kartki, następnie zwinęło te kartki w kulki i rzucało nimi do celu (celem może być pusty pojemnik, karton lub obręcz).

 Link do języka angielskiego:

https://drive.google.com/drive/u/2/folders/1kp-Z1vynjOtIDP_0oF0lmAskwrYiIvon