Statystyki

  • Odwiedziło nas: 269702
  • Do końca roku: 242 dni
  • Do wakacji: 49 dni

Praca zdalna od 8.02.- 11.02.2022

8.02.2022

1. Witam wszystkich bardzo serdecznie. Na początek bardzo proszę przygotować dziecku o różnej fakturze np. kartki z bloków, rysunkowy, techniczny, gazety, bibuły, tektura falista, pergamin. Porównywanie papieru przez dzieci, próby przerwania  go, rysowanie na papierze. Omówienie z dziećmi „ Jak powstaje papier”. Można wykorzystać film https://www.youtube.com/watch?v=ybeEO_5jbVo .

2. Zabawy z gazetami – proszę przygotować dla dziecka kartkę z gazety i dziecko wykonuje następujące zadania:

- składanie gazety do jak najmniejszych rozmiarów;

- składanie w harmonijkę;

- zwijanie w kulę jedną i drugą ręką;

- rzucanie kulami z gazet do celu (miska);

- darcie na jak najmniejsze kawałki.

 3. Proszę wykonać z dzieckiem kilka ćwiczeń;

- podnosimy rękę do góry, chwytamy ją drugą ręką, ręka podniesiona stawia opór ręce trzymającej na wydechu w czterech kierunkach: w stronę głowy, do przodu, do tyłu, od ucha; wszystko powtarzamy kilka razy zmieniając ręce;

- stoimy, krzyżujemy nogi w kostkach, robimy luźny skłon tułowia do przodu wyciągając ręce przed siebie, powtarzamy kilka razy;

- stoimy prosto, jedną nogę odstawiamy do tyłu stawiając ją na palcach, na wydechu zgiąć w kolanie drugą nogę stojącą z przodu a piętę tylnej nogi postawić na podłodze, na wdechu podnosimy się prostując przednią nogę i podnosząc piętę tylnej, zmiana nóg;

- proszę zrobić tunel ( z krzeseł, stołu), dziecko czołga się pod tunelem na brzuchu, plecach;

- dziecko leży na podłodze na plecach i porusza się po podłodze w przód i w tył;

- proszę stanąć z dzieckiem naprzeciw siebie i chwycić się za ręce, wykonujemy przysiady na przemian.

 4. Można pobawić się z dzieckiem czytając mu rymowankę i jednocześnie pokazując ruchem:

  Wielki smok szedł do przodu kroki trzy,

zrobił przysiad i wyszczerzył groźnie kły.

Skoczył w górę i rozłożył skrzydła swe,

latał w koło, by pogubić myśli złe.

W chłodnej wodzie pływał żabką też,

na czworakach chodził tak jak jeż.

Gdy się zmęczył, to zwinięty w kłębek spał.

Kolorowe sny całą nockę miał

 5. Proszę przeczytać dziecku jedna wybraną bajkę, można do bajki wykonać rysunek.

6. Na Google dysk znajdują się kolorowanki, które można sobie pobrać linkhttps://docs.google.com/document/d/1qkKX-zzhIUaL_3RVIWOkyCRc1fJ9EynjVy45ywORJn0/edit?usp=sharing

7. Na Google dysk w zakładce ćwiczenia korekcyjno- kompensacyjne znajdują się ćwiczenia grafomotoryczne link do ćwiczeńhttps://docs.google.com/document/d/14kjguqCRxnWC2nUu-YyRktPFb7ofu4rKDKVBE2FCxts/edit?usp=sharing.  

8. Prace wykonywane przez dzieci można wysyłać na email przedszkolezukowice@gmail.com 

 09.02.2022

1. Bardzo proszę przygotować dziecku kilka obrazków postaci z bajek (można wykorzystać ilustracje na znajdujące się na gogle dysk w zakładce Grupa 5-6 latki 8.02-11.02.2022 –Obrazki) Link: https://docs.google.com/document/d/1-9HcToleBwT0-4b6uYSBZAip5vntBB-LB2TxteqMCfk/edit?usp=sharing. Dziecko rysuje obrazek i za pomocą gestów, mimiki, ruchów przedstawia wylosowaną postać.

 2. Proszę wysypać dziecku klocki aby posegregowało je do kilku pojemników, można segregować je wg kolorów, wielkości, kształtu, dziecko przelicza klocki ( najlepiej do 10), określa gdzie jest najwięcej a gdzie najmniej.

 3. Proszę wspólnie z dzieckiem wykonać kilka ćwiczeń:

 - zwieszamy ciężko głowę i krążymy nią zaczynając w lewą stronę;

 - rysowanie obiema rękami równocześnie linii, figur, kształtów, z których każda rysowana jedną ręką, jest zwierciadlanym odbiciem drugiej, rysowanej w tym samym czasie drugą ręką. dowolne tzw. "bazgranie" jednocześnie obiema rękoma (w powietrzu, na dużej płaszczyźnie);

 - siadamy na podłodze, ręce lekko uginamy opieramy się z tyłu utrzymując tułów podniesiony, nogi zginamy w kolanach i podnosimy stopy do góry, usuwamy napięcie w jednym biodrze potem w drugim, robimy nieduże ruchy nogami;

 - marsz z podnoszeniem wysoko kolan do góry, na przerwę w muzyce obracanie się dookoła własnej osi i zrobienie siadu skulnego;

 - siad prosty rozwarty (kolana zgięte) dotykanie kolan łokciami, na przemian prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie;

 - proszę stanąć z dzieckiem w parze, jedna osoba robi ,,mostek", a druga obchodzi ją na czworakach, przechodzi pod, przez, dookoła.

 4. Na Google dysk w folderze „Grupa 5-6 latki w zakładce obrazki (Link: https://docs.google.com/document/d/1-9HcToleBwT0-4b6uYSBZAip5vntBB-LB2TxteqMCfk/edit?usp=sharing.) znajdują się ilustracje zegarów, można sobie wydrukować i wspólnie z dzieckiem rozciąć tak aby każdy zegar był osobno. Proszę omówić zegary, a dziecko może ułożyć je od najmniejszego do największego. Przeliczamy zegary, następnie w zakładce Napisy (Link: https://docs.google.com/document/d/11j_WxV5vVicVxsg7IKW7FBRo2ZWPMOIJiKsDjs7PM68/edit?usp=sharing. ) znajdują się cyfry, wycinamy je i układamy pod zegarami. Proszę napisać dziecku na kartce jedną z cyfr od 1-8, dziecko musi narysować tyle zegarów ile wskazuje nam cyfra.

 5. Można również z zakładki obrazki (Link: https://docs.google.com/document/d/1-9HcToleBwT0-4b6uYSBZAip5vntBB-LB2TxteqMCfk/edit?usp=sharing.)  wydrukować pary zegarów, rozcinamy je, a dziecko musi ułożyć je w pary.

 6. Można włączyć dziecku piosenkę Link: https://www.youtube.com/watch?v=L2PQj85PYDY.

 7. Na Google dysk w zakładce Praca Rewalidacyjna znajdują się ćwiczenia Link: https://drive.google.com/drive/folders/1LBZuVF74bapZUELqP5RCO--TsiVxNE0Y?usp=sharing.

 8. Ćwiczenia dla dzieci uzdolnionych w zakresie czytania – proszę usiąść z dzieckiem i posłuchać fragmentu bajki przeczytanego przez dziecko następnie proszę poprosić dziecko aby opowiedziało co przeczytało.

 9 Serdecznie zapraszam wszystkich do pracy i przesłania prac na email przedszkolezukowice@gmail.com Pozdrawiam serdecznie i życzę dużo zdrówka.

 10.02.2022

 1. Proszę wspólnie z dzieckiem wyszukać w biblioteczce domowej wszystkich bajek, dziecko wybiera sobie ulubioną bajkę i próbuje opowiedzieć rodzicowi o czym ona jest. Dziecko może sobie również wybrać bajkę, którą rodzic mu przeczyta.

 2. Bardzo proszę wszystkie bajki ułożyć wspólnie na półce, można układać według wielkości.

 3. Razem z dzieckiem proszę przeglądnąć wszystkie książki, uszkodzone można wspólnie naprawić i porozmawiać na temat szanowania książek.

 4. Proszę wykonać z dzieckiem kilka ćwiczeń;

 - podnosimy rękę do góry, chwytamy ją drugą ręką, ręka podniesiona stawia opór ręce trzymającej na wydechu w czterech kierunkach: w stronę głowy, do przodu, do tyłu, od ucha; wszystko powtarzamy kilka razy zmieniając ręce;

 - stoimy, krzyżujemy nogi w kostkach, robimy luźny skłon tułowia do przodu wyciągając ręce przed siebie, powtarzamy kilka razy;

 - stoimy prosto, jedną nogę odstawiamy do tyłu stawiając ją na palcach, na wydechu zgiąć w kolanie drugą nogę stojącą z przodu a piętę tylnej nogi postawić na podłodze, na wdechu podnosimy się prostując przednią nogę i podnosząc piętę tylnej, zmiana nóg;

 - proszę zrobić tunel ( z krzeseł, stołu), dziecko czołga się pod tunelem na brzuchu, plecach;

 - dziecko leży na podłodze na plecach i porusza się po podłodze w przód i w tył;

 - proszę stanąć z dzieckiem naprzeciw siebie i chwycić się za ręce, wykonujemy przysiady na przemian.

 5. Zakładka do książki – proszę z bloku technicznego wyciąć dziecku zakładkę do książki, a zadaniem dziecka jest ozdobienie zakładki elementami z kolorowego papieru, bibuły ( dziecko samo wycina). Wzór zakładek znajduje się na Google dysk w folderze „Grupa 5-6 latki w zakładce obrazki (Link: https://docs.google.com/document/d/1-9HcToleBwT0-4b6uYSBZAip5vntBB-LB2TxteqMCfk/edit?usp=sharing.) Wszystkie wykonane prace można przesłać na email.

 6. Dla chętnych dzieci zamieszczone są na Google dysk kolorowanki, ćwiczenia grafomotoryczne, puzzle do wycięcia link https://docs.google.com/document/d/1nTJQaFPvhwJ9VFhVU3RIo9hMfIEAtMjtyMrBuAf3e2U/edit?usp=sharing 

 7. Można również skorzystać ze stron https://www.matzoo.pl/. i https://pisupisu.pl/przedszkole/ gdzie można wspólnie z dzieckiem uczyć się on line.