Statystyki

  • Odwiedziło nas: 269560
  • Do końca roku: 243 dni
  • Do wakacji: 50 dni

Praca od 12.04.2021-16.04.2021

12.04.2021

 1. Zagadka dla dziecka:

Ma ściany, podłogi,

okna i drzwi,

a w nim mieszkasz ty.  /dom/

 Po odgadnięciu zagadki proszę zapytać dziecko, czy dom składa się tylko ze ścian, podłogi , okien i drzwi, czy coś jeszcze posiada? Gdy dzieci wymieniają poszczególne elementy np. dach, ściany komin zachęcam szczególne dzieci pięcioletnie do podziału tych wyrazów na sylaby.

proszę również, aby dziecko ułożyło dom z patyczków, wykałaczek lub zapałek.

 2. Nauka wiersza pt. „Domek” wiersz można wydrukować z platformy Google dysk w folderze „Ilustracje pomoce”

https://drive.google.com/drive/u/2/folders/1QCjC-K47Px5um9wYjA6cIuYYimIYhkEH

„Domek
 Agnieszka Karcz

Mały domek daszek ma,
a na daszku ptaszki dwa.
Duże okna, z przodu drzwi,
a przed domem schody trzy.
Obok domku buda psa,
który długi ogon ma.
Wokół domku stary płot,
a na płocie czarny kot.

 Proszę przeczytać dziecku wiersz, porozmawiać na temat wiersza:

- Co znajduje się na dachu domku?

- Ile schodów prowadzi do domku?

- Jakie zwierzątko mieszka obok domku?

- Co znajduje się dookoła domku?

- Jakie zwierzątko jest na płocie?

Zachęcam Państwa do kilkukrotnego  powtórzenia z dzieckiem wiersza i nauczenia go na pamięć.

 3. 5-latki- ćwiczenie z książki str. 67 – bardzo proszę wykonać zadania zgodnie z poleceniem – pisanie po przerywanych liniach, rysowanie domu.

 4. 5-latki- ćwiczenie z książki str. 61- w trakcie wykonywania ćwiczenia proszę porozmawiać z dzieckiem na temat adresu zamieszkania, o tym, że nie wolno go podawać obcym osobom, o tym, że każdy dom ma swoje klucze i nie wolno nikomu obcemu takich kluczy dawać.

 5. „Rób to co ja”- można zabawić się z dzieckiem w zabawę naśladowczą- najpierw rodzic wykonuje dowolny ruch lub gest, a dziecko go naśladuje, potem dziecko wykonuje ruch, a rodzic  naśladuje. Zabawę można wykonać również z rodzeństwem, ciocią, babcią- im więcej osób tym lepsza zabawa.

 6. „Miasto nocą”- praca plastyczna- do wykonania zadania potrzebne będą: czarna woskowa kredka, farba akwarelowa, pędzel i kartka. Na początku malujemy czarną kredką duże budynki z oknami, można narysować drzewa. Budynki rysujemy dość ściśle obok siebie. Następnie kolorujemy wszystkie budynki na czarno pozostawiając niezamalowane okna9 pamiętamy, że to jest noc). Teraz malujemy farbą okna kolorem żółtym, niebo kolorem granatowym. Wszystkie białe miejsca prześwitujące przez czarną kredkę, również możemy pomalować  dowolnym kolorem farbki. Przykładowy rysunek znajdą Państwo na Google dysku: 

https://drive.google.com/drive/u/2/folders/1QCjC-K47Px5um9wYjA6cIuYYimIYhkEH

 7. „Tworzymy rymy”- proszę zabawić się z dzieckiem w tworzenie rymów np. domy- tomy- łakomy- dyplomy itp. Można wymyślać dowolne rymy.

 Ćwiczenia dla dzieci wg harmonogramu: proszę wydrukować dziecku ćwiczenie grafomotoryczne przedstawiające domek z platformy Google dysk . Dziecko ma narysować po śladzie jeden domek i dokończyć rysowanie drugiego domku.

https://drive.google.com/drive/u/2/folders/1QCjC-K47Px5um9wYjA6cIuYYimIYhkEH

 Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne- link:

https://drive.google.com/drive/u/2/folders/1lSyTAr8zUnpIjfvHc2wWBmiWJNflkF_s

 Religia- link:

https://drive.google.com/drive/u/2/folders/1YHdWfsU4fDP4y5um6J9X0T3WTW_E0OSj

 Nadal zachęcamy Państwa do nadsyłania zdjęć i dziękujemy za dotychczasową współpracę.

 

13.04.2021

1. Proszę porozmawiać z dzieckiem o pomieszczeniach, które mogą znajdować  się w domu na różnych piętrach oraz na poddaszu tj. garaż, kotłownia, spiżarnia, pralnia, jadalnia, kuchnia sypialnia, łazienka oraz o ich przeznaczeniu.

2. 5-latki- ćwiczenie ze str. 45- zgodnie z poleceniem znajdującym się w książce.

3. Można wydrukować dziecku obrazek (Google dysk- „Ilustracje- pomoce”), na którym ma zaznaczyć różnice. Link do strony:

https://drive.google.com/drive/u/2/folders/1QCjC-K47Px5um9wYjA6cIuYYimIYhkEH

4. 5-latki- proszę przeczytać dziecku opowiadanie i zadać mu kilka pytań :

„Mój dom”

Wracamy ze spaceru. Moja mama i ja. Idziemy sobie, idziemy, rozmawiamy sobie, rozmawiamy i wolnym krokiem zbliżamy się do naszej ulicy. A tam......Nie ma naszego domu! Zniknął! Na jego miejscu stoi stara, dziwna drewniana chatka.– Mamo, co się stało z naszym... – przerywam i spoglądam na mamę. – Mamo, czy ty to widzisz?– Co mam widzieć, kochanie? Dlaczego masz taką zdziwioną minę? – mama uważnie mi się przygląda. – Czy coś się stało?– Mamo, nasz dom... Jest zupełnie inny... Ktoś go zamienił...– Nie zauważyłam – mówi mama i wkłada do zamka ogromny, metalowy klucz. Gdy go przekręca, żeby otworzyć drzwi, słychać trzaski i chrzęszczenia. Ostrożnie popycham drewniane, ciemne drzwi zrobione z desek i boję się wejść do środka. Nad moją głową wisi wielka pajęczyna, a na niej siedzi ogromny czarny pająk i właśnie zjada resztę swojego śniadania.– Mamo, co to jest? – pytam i chwytam mamę za rękę. Dlaczego mama wcale się nie dziwi? Co to wszystko znaczy? Chyba ktoś zaczarował moją mamę i nasz dom... Ale to nowe mieszkanie wcale mi się nie podoba...Mama odsuwa nogą wielki kamień, leżący tuż przy drzwiach i wchodzi do środka. Bardzo się boję i chce mi się płakać. To nie jest nasz śliczny domek... Ja chcę do siebie do pokoju! Wchodzę za mamą do środka i przyglądam się ciemnym ścianom. Widać na nich pajęczyny i ślady kurzu, a na haku przy suficie wisi gniazdo os, z którego co chwilę wylatują bzyczące owady. Mama podśpiewuje pod nosem dziwną piosenkę, a ja podchodzę do drewnianego stołu z grubym blatem. Widać na nim tłuste plamy i mnóstwo okruchów. Brudne talerze leżą jeden na drugim, a na nich siedzą wielkie, grube muchy i zlizują resztki jedzenia. Fuj! Nagle czuję, że coś dotknęło mojej nogi. Odskakuję od stołu i zaglądam pod stół.– Mamo, tu jest koza! – mówię z trudem, bo łzy cisną mi się do oczu.– Tak, kochanie. Przecież zawsze tu mieszka. A gdzie niby miałaby być? – śmieje się mama, mieszając w ogromnym osmolonym kotle jakąś paskudnie cuchnącą potrawę.– Mamo, co dzisiaj będzie na obiad? – pytam, próbując przejść pomiędzy pustymi butelka-mi i starymi gazetami, leżącymi na podłodze.– To co zwykle! – odpowiada uśmiechnięta mama, wkłada do kociołka brudną rękę i wyjmuje z niego garść czegoś, co wygląda jak jedzenie znalezione na śmietniku. – Mamo! Mamo! Ja się boję! Dookoła robi się zupełnie ciemno. Widzę sufit i okno. Spoglądam w bok i po chwili dostrzegam jakąś dziwną sylwetkę, podchodzącą do mnie w blasku księżyca.– Mamo! Mamo! – wołam coraz głośniej.– Jestem tu! Nie bój się! – mama próbuje do mnie dojść, ale najpierw musi utorować sobie drogę przez zagraconą podłogę. Przyglądam się temu, co przesuwa na bok... Klocki... Puzzle... Tenisówki... Kurtka... Hulajnoga...Zaraz! To przecież moje normalne rzeczy! Już nie jestem w tym starym, brudnym, drewnianym domu!– Mamo! Śniło mi się, że mieszkamy w okropnej chatce! Tam było pełno śmieci! I pająków! I rzeczy na podłodze!– To był tylko zły sen... Nic się nie martw... A na wszelki wypadek jutro posprzątaj swój pokój. Żebym mogła do ciebie dojść, gdy znowu przyśni ci się coś złego...Mama uśmiecha się do mnie, przytula mnie mocno, przykrywa miękką, pachnącą kołderką i daje mi cudownego mamowego buziaka w czółko.

Rozmowa na temat opowiadania:

– Co zauważył chłopiec wracając z mamą ze spaceru?

– Jaki dom śnił się chłopcu?

– Co mama robiła w kuchni?

– Co wisiało na haku przy suficie?

 – Jakie zwierzę mieszkało razem z chłopcem i mamą w drewnianym domu?

– Co czuł chłopiec widząc to wszystko?

– Kto mieszka w twoim domu?

– Dlaczego dom jest ważnym miejscem?

– Co trzeba robić, żeby czuć się w domu dobrze?

– Czy wszystkie domy są takie same?

Opowiadanie znajdą Państwo do wydruku  na Google dysk- „Ilustracje- pomoce”

https://drive.google.com/drive/u/2/folders/1QCjC-K47Px5um9wYjA6cIuYYimIYhkEH

5.Na Google dysku znajdą Państwo planszę przedstawiającą różne rodzaje domów: dom jednorodzinny, blok, wieżowiec, domy szeregowe, dom bliźniak. plansze można wydrukować i omówić z dzieckiem wygląd różnych domów. Można podzielić nazwy  na sylaby.

https://drive.google.com/drive/u/2/folders/1QCjC-K47Px5um9wYjA6cIuYYimIYhkEH

6.5-latki- „Domy w których mieszkamy”- ćwiczenie z książki str. 60- zaznaczenie domu, który jest podobny do domu w którym mieszka dziecko.

7.  Zachęcam również do wykonania kilku zabaw ruchowych z woreczkiem lub małym pluszakiem:

- Przekładanie woreczka z ręki do ręki, z przodu i z tyłu.

- Przekładanie woreczka z ręki do ręki nisko za plecami i wysoko nad głową.

- Kładziemy woreczek na głowę i wykonujemy skłon głowy w przód, woreczek spada na ziemię, podnosimy woreczek i powtarzamy tę czynność 5 razy.

- Ćwiczenie jak wyżej tylko wykonujemy skłon głowy w tył, później to samo na prawy i lewy bok.

- Kładziemy woreczek na głowę i na hasło „hop” wykonujemy przysiad podparty (woreczek nie może spaść z głowy), a następnie wracamy do pozycji wyjściowej. Powtarzamy ćwiczenie kilkakrotnie.

- Z postawy zasadniczej unosimy raz prawą, raz lewą nogę i za każdym razem przekłada-my woreczek pod kolanem.

- W siadzie podpartym o nogach ugiętych woreczek leży między stopami. Dzieci chwytają woreczek obiema stopami unoszą go w górę, następnie odkładają na podłogę, ćwiczenie powtarzamy 10 razy.

- Ćwiczenie jak wyżej tylko po uniesieniu nóg w górę woreczek puszczamy.

- W siadzie podpartym o nogach ugiętych palce stóp oparte na woreczku. Ruch: przesuwamy woreczek stopami jak najdalej do przodu i przysuwamy również palcami stóp jak najbliżej do siebie.

- Ćwiczenie jak wyżej tylko raz ćwiczy prawa stopa raz lewa.

Ćwiczenia dla dzieci wg harmonogramu: usprawnianie prawej i lewej ręki – lewa ręka trzyma koszyczek, pudełeczko, miseczkę – prawa zbiera do niego rozsypany groch, koraliki lub inne drobne przedmioty, następnie zmiana rąk, prawa trzyma pudełeczko, a lewa zbiera.

 

14.04.2021

1.Oglądanie filmu o Treflikach pt. „Tęcza”. Link do filmu

https://www.youtube.com/watch?v=tKw2-En1tTw&t=396s

2. 5-latki – książka str. 62- czytanie tekstu o domu Treflików (z pomocą rodziców). Proszę pooglądać dom Treflików, który jest na ilustracji i zadać dziecku pytania:

-Czy dom Treflików jest domem jednorodzinnym, bliźniakiem, czy też może szeregowcem?

-Z jakich części się składa?

-Co jest dookoła domu?

-Co znajduje się na podwórku?

-Co wisi obok bramy?

-Jaki jest numer domu Treflików?

3. 5-latki- Wycinanka str. 47- proszę aby dziecko  wycięło i skleiło dom. Dla chętnych: z pomocą rodziców można wykonać makietę- wycięty dom przykleić na karton, zrobić podwórko (trawę), drzewa, krzewy, można wykonać ławkę- co komu przyjdzie do głowy i czas pozwoli.

4. Proszę, aby dzieci wzięły kartkę, najlepiej bloku technicznego, farby i namalowały tęczę, pamiętając o odpowiednich kolorach ( od zewnątrz tęczy: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony niebieski, granatowy, fioletowy).

5. „Klap, klap song z kubeczkami”- do zabawy potrzebne będą: dziecko i ktoś dorosły, 2 kubeczki plastikowe  lub klocki. Zapraszam do zabawy, resztę znajdziecie Państwo w linku:

https://www.youtube.com/watch?v=3Cp5evXZjb8

 Link do języka angielskiego: https://drive.google.com/drive/u/2/folders/108Ti4iWSrc1VB1CkA2wlaltHvqmIOGlG

 Ćwiczenia dla dzieci wg harmonogramu: proszę przygotować 5 różnych przedmiotów (może to być : klamerka do bielizny, piłeczka, klocek, zabawka, kredka). Proszę poukładać wszystkie przedmioty w rzędzie i poprosić dziecko o zapamiętanie kolejności. Następnie dziecko zamyka oczy, rodzic przestawia dwa elementy  i dziecka ma odgadnąć , które przedmioty zostały przestawione. Zabawę można powtórzyć zwiększając liczbę elementów.

 

 

15.04.2021

 1. Bardzo proszę dzieci o zrobienie wydzieranek: 1 obłok w kolorze białym i 1 obłok w kolorze niebieskim. będziemy ich używać podczas opowiadania ‘Wędrówka obłoków”.

2. „Wędrówka obłoków”- rodzic czyta opowiadanie, a dziecko manipuluje obłokami zgodnie z treścią opowiadania.

 Był sobie niebieski obłoczek. Sunął wolno po niebie i rozglądał się dookoła.

 -Ach jak tu pięknie. Jakie wspaniałe widoki. Mogę sobie patrzeć na ziemię. Widzę wszystko doskonale.

 Nagle usłyszał czyjś głos:

 -Witaj, niebieski obłoczku.

 Obłoczek rozglądał się wokół, ale nikogo nie widział.

 -Nie widzę cię. Kim jesteś i skąd mnie wołasz?

 - Jestem białym obłokiem i znajduję się niżej niż ty.

 -Niżej niż ja? A co to znaczy?

 -To znaczy, że jestem pod tobą.

 Niebieski obłoczek spojrzał w dół.

 - Ach, witaj biały obłoczku! Teraz już cię widzę. A dlaczego jesteś tak nisko?

 Bo ja nie lubię być wysoko. Wolę być trochę niżej.

-Ależ, biały obłoczku, stąd są lepsze widoki. Widać wszystko i wszystkich.  Wiedzą to nawet dzieci w przedszkolu.

 -No coś ty, widzisz nawet dzieci?

 -Jasne, wejdź wyżej, to zobaczysz co teraz dzieci robią.

 Biały obłoczek przesunął się wyżej. Teraz był już obok niebieskiego.

 -Ach, jak tu wysoko. ale rzeczywiście wszystko widać.

 Proszę zadać dzieciom pytania:

 -Kto spacerował po niebie.

 -Z kim rozmawiał niebieski obłoczek?

 -Który obłoczek był wyżej?

 -A który niżej?

 -Co to znaczy być niżej od czegoś?

 -Co widziały obłoczki będąc razem wysoko?

 Bardzo proszę pobawić się ustawieniami obłoków , a dziecko powinno określać, który obłok jest nisko, a który wysoko.

 3. Zabawa ruchowa „Wysoko – nisko”- można dziecku włączyć piosenkę niech pląsa w rytm muzyki, gdy muzyka przycichnie ,na hasło „wysoko”- dziecko wspina się na palce, na hasło „nisko” dziecko przykuca. po jakimś czasie można dziecko mylić samemu wykonując odwrotne czynności np. na słowo „wysoko” rodzic przykuca.

 4. 5-latki- „Porównujemy wysokość domów”- ćwiczenie z książki str. 66 zgodnie z poleceniem.

 5. 5-latki- „Kto jest wyższy, a kto niższy”- rodzic stwierdza, że jest wyższy od dziecka, potem przyklęka i pyta, kto teraz jest niższy. Polecamy dziecku, aby wyszukało w domu przedmioty, które są wyższe od rodzica.

 Link do religii: https://drive.google.com/drive/u/2/folders/1YHdWfsU4fDP4y5um6J9X0T3WTW_E0OSj

 Link do zajęć korekcyjno- kompensacyjnych: https://drive.google.com/drive/u/2/folders/1lSyTAr8zUnpIjfvHc2wWBmiWJNflkF_s

 Link do ćwiczeń logopedycznych:

 https://drive.google.com/drive/u/2/folders/1r2Z-luQb8tiPIO-QIwcwF52yTUJ983ui

 Ćwiczenia dla dzieci wg harmonogramu: folder ćwiczenia grafomotoryczne

 https://drive.google.com/drive/u/2/folders/1QCjC-K47Px5um9wYjA6cIuYYimIYhkEH

 Nadal zachęcamy Państwa do przesyłania zdjęć i dziękujemy za dotychczasową pracę.

 

 

16.04.2021

 

1. „Porządki Pana języczka”- zabawa logopedyczna usprawniająca narząd mowy. Rodzic opowiada, a dziecko wykonuje polecenia:

Pan Języczek, który mieszka w buzi, postanowił posprzątać swój dom:

- umył ściany    (dziecko przesuwa język po wewnętrznej stronie policzków),

-przetarł sufit   (dziecko przesuwa język po podniebieniu),

-umył okna od zewnątrz (dziecko oblizuje górne i dolne zęby od zewnątrz),

-a później od wewnątrz (dziecko oblizuje górne i dolne zęby od wewnątrz),

-po oknach przyszła kolej na drzwi  (dziecko oblizuje wargi wkoło),

-gdy szorował drzwi zobaczył swojego sąsiada, który akurat przechodził obok, wiec radośnie mu pomachał  (dziecko macha językiem od jednego kącika ust do drugiego),

-na zakończenie wytrzepał dywan  (dziecko wysuwa język jak najdalej na brodę),

-a gdy skończył sprzątanie, zmęczony poszedł spać (dziecko naśladuje odgłos chrapania).

2. Proszę przeczytać dziecku opowiadanie

- Jak szybko minął dzisiejszy dzień. I jaki był miły – pomyślała Hania leżąc wygodnie w swoim łóżku. W przedszkolu bawiłam się z Amelką, a po południu odwiedziła mnie Ala. Urządziłyśmy wspaniałą zabawę. Wszystkie moje zabawki grały rolę dzieci z przedszkola. Nawet miś wziął udział w zabawie... Po krótkich rozmyślaniach na temat mile spędzonego dnia, Hania zasnęła. Przyjaciel sen przyszedł bardzo szybko. Śniło się Hani, że bawią, się na placu zabaw i w ogrodzie. A po powrocie do domu Hania chce pokazać przyjaciółce swojego misia. Ale nigdzie nie może go znaleźć. Nie siedzi na swojej ulubionej półce obok lalki. Hania zaczyna niepokoić się.

- Co mogło stać się z moim ukochanym misiem? – denerwuje się Hania. Powinien być na półce.

- Może ktoś go zabrał? – pomyślała. Nagle do pokoju weszła mama.

- Mamo, czy widziałaś mojego misia? – zapytała Hania. Nie wiem co się z nim stało.

- Widziałam go wczoraj w garażu – odpowiedziała mama. Leżał z rzeczami do wyrzucenia. Myślałam, że już go nie potrzebujesz.

- Mój miś z rzeczami do wyrzucenia? – rozpłakała się Hania. Nigdy nie wyrzucę mojego ukochanego misia.

- A może nie zabrałaś go z ogrodu po skończonej zabawie? – zapytała mama. Hania przypomniała sobie, że rzeczywiście nie zabrała misia z ogrodu. Bardzo się tym zmartwiła.

- Mamo i co teraz będzie? Tęsknię za swoim misiem. Tak bardzo go kocham. Nagle Hania usłyszała, że ktoś ją woła i lekko dotyka jej ramienia. Otworzyła oczy i zobaczyła mamę.

- Haniu, co się stało? – zapytała mama. Płakałaś przez sen.

- Mamo, śniło mi się, że mój miś zginął. Czy naprawdę już go nie mam?

- Miś jest w twoim pokoju. Ale wydaje mi się, że nie jest zbyt zadowolony z tego co go spotkało. I wtedy Hania zobaczyła swojego ukochanego misia leżącego na środku pokoju.

- Masz rację mamo – powiedziała Hania. Misiowi jest smutno, że go tak zostawiłam.

- Myślę Haniu, że inne zabawki też trzeba uporządkować – powiedziała mama.

- Zaraz zabieram się za sprzątanie, ale najpierw muszę mocno przytulić mojego misia.

Proszę zadać dziecku pytania na temat opowiadania:

– Jak Hani minął dzień?

– Co jej się śniło?

– Co się stało z misiem dziewczynki?

– Czy miś był zadowolony z tego co go spotkało?

– Jak wyglądał Hani pokój, gdzie znajdowały się zabawki?

– Co powinna zrobić Hania, aby w jej pokoju był porządek?

3. Zadaniem dziecka jest posprzątanie swojego pokoju- zachęcam do wysyłania zdjęć ze sprzątania

4. 5-latki- ćwiczenie z książki str. 64- zgodnie z poleceniem w książce.

5. „Malujemy muzykę”- proszę przygotować dziecku  kartkę i farby do malowania. Wytłumaczyć dziecku, że za chwilę usłyszy muzykę i może malować na kartce co tylko mu przyjdzie do głowy. Nie musi to być nic konkretnego. niech podda się fantazji- zobaczymy co z tego wyniknie. Link do utworu Fryderyka Chopina: https://www.youtube.com/watch?v=Gus4dnQuiG

 

Ćwiczenia dla dzieci wg harmonogramu: proszę przygotować kuleczkę z waty ( powinna być lekka). Proszę usiąść naprzeciwko dziecka przy stole i zabawić się w mecz piłki nożnej. Piłką jest kulka z waty, którą należy wdmuchnąć do bramki.

 

Link do języka angielskiego:

https://drive.google.com/drive/u/2/folders/1kp-Z1vynjOtIDP_0oF0lmAskwrYiIvon