Praca od 06.04.2021 - 09.04.2021
Praca zdalna na dzień 06.04.2021 r.
1. „Zwierzęta i ich domy” - ćwiczenia graficzne „Trefliki w przedszkolu” cz 4. str. 45,
pisanie znaków literopodobnych po znakach a następnie samodzielnie, rysowanie drogi po śladzie.
2.Słuchanie fragmentu bajki Ewy Szelburg – Zarembiny pt. „Bajka o gęsim jaju, raku Nieboraku,
kogucie Piejaku, kaczce Kwaczce, kocie Mruczku i o psie Kruczku”
https://www.youtube.com/watch?v=6GHhf23i2o0&t=235s
„Był za wsią lasek, pod laskiem piasek, na piasku chata, w chacie gęś siodłata.
Zniosła ta gęś jajo. Przez dwa dni tak było, jak było, trzeciego dnia się zmieniło:
poszło to jajo na wędrówkę. Tur – tur – tur! Po drodze się toczy, to tu, to tam.
… Hyc – hyc – hyc! Kic – kic – kic! Klap – klap – klap! Człap – człap – człap!
Szlap – szlap – szlap! Tur – tur – tur! Wędruje gęsie jajo z rakiem Nieborakiem, z kogutem Piejakiem,
z kaczką Kwaczką, z kotkiem Mruczkiem i z pieskiem mruczkiem.
Idą – idą, … Zmęczyli się, spocili się, spać im się chce … . Napotkali chatkę w lesie.
- Tu będziemy nocowali – powiada gęsie jajo. Ano, dobrze. W progu położył się pies Kruczek.
Za piec wlazł kotek Mruczek. Kaczka Kwaczka weszła do przetaczka. Kogut Piejak tam, gdzie kaczka.
Rak Nieborak nurknął do cebrzyka. A gęsie jajo, niewiele myśląc, tur – tur – tur! Do popielnika, bo tam najgoręcej.
Usnęli. Śpią. Aż tu, co się dzieje! W popielniku jakiś szelest.
To skorupka na gęsim jaju pękła i wyskoczył z niej siodłaty gąsiorek”.
3. Wykonanie sylwet do przedstawienia bajki – narysowanie i pomalowanie postaci,
wycięcie obrazków , złożenie obrazków postaci, włożenie do środka patyczka i sklejenie obu części.
Zdjęcie sylwet wyślij na adres e-mail.
4. Spacer w okolicy domu – obserwacja zmieniającej się przyrody na podwórku.
5. „Co widzisz na wiejskim podwórku” - praca z obrazkiem „Trefliki w przedszkolu” cz 4 str 43,
ćwiczenia w czytaniu, liczenie i nazywanie zwierząt znajdujących się na ilustracji, kolorowanie.
Praca zdalna na dzień 07. 04. 2021 r.
1. „Połącz ze sobą takie same napisy” - ćwiczenie spostrzegawczości „Trefliki w przedszkolu cz. 4 str 40 i 41,
pisanie cyfr po śladzie, prowadzenie linii od najmniejszej do największej z nich, kolorowanie domku według wzoru,
a zwierzęta dowolnie, czytanie jakie dźwięki wydawały zwierzęta i łączenie ze sobą takich samych napisów
2. https://www.youtube.com/watch?v=WSBUwpV6qnk - nauka na pamięć piosenki pt. „Kurki trzy”, przeliczanie w zakresie 6.
3. „Jak Gęsie Jajo wędrowało” - odzwierciedlanie za pomocą gestów i dźwięków sposobu poruszania się zwierząt,
uszeregowanie postaci zgodnie z tekstem bajki – wykorzystanie wykonanych sylwet.
4. Wyjście na podwórko – obserwacja drzew i krzewów.
5. Rysowanie kredkami - „Siodłaty gąsiorek” - rozplanowanie całej powierzchni kartki.
Zdjęcie wyślij na adres e-mail.
Praca zdalna na dzień 08.04.2021 r.
1. „Co daje nam wieś?” - ćwiczenie z książki „Trefliki w przedszkolu” cz. 4 str 44
czytanie napisów i łączenie ich z właściwymi elementami na ilustracjach, kolorowanie rysunku według podanego kodu.
Zdjęcie wyślij na adres e-mail.
2. „Skąd my to mamy?” - ćwiczenie z książki „Trefliki w przedszkolu” cz. 4 str 38 dzielenie nazw obrazków na sylaby,
a następnie na głoski, zamalowanie odpowiedniej liczby
kółek i okienek, czytanie napisów w ramkach i łączenie ich z właściwymi obrazkami,
czytanie tekstu wyrazowo – obrazkowego i określanie pochodzenia produktów spożywczych.
3. Wyjście na podwórko – zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
Praca zdalna na dzień 09.04.2021 r.
1. „Rodziny zwierząt” - ćwiczenie z książki „Trefliki w przedszkolu” cz. 4 str 42
nazywanie rodziców i dzieci poszczególnych grup zwierząt, otaczanie odpowiednim kolorem
pętli rodziny zwierząt według podanego wzoru.
2. Oglądanie ekologicznych produktów spożywczych jakie dają zwierzęta hodowane na wsi np. mleko, jogurt, ser, masło.
Pokaż w jaki sposób można przyrządzić jaja np: gotowane na miękko, sadzone, jajecznica, gotowane na twardo.
3. Oglądanie filmu pt. „Skąd się biorą produkty ekologiczne”
https://www.youtube.com/watch?v=7_2NNcSqu5w
4. Narysuj jakie wędliny można zrobić z mięsa np.: szynka, pasztet, kiełbasa, kabanos.
5. Komponowanie „Zdrowego talerza” np. deser z owoców, sałatka lub surówka z warzyw, soki.
Przypomnienie zasad zdrowego żywienia, (mycie owoców i warzyw przed spożyciem) zachęcanie do spożywania produktów ekologicznych.
Zdjęcie wyślij na adres e-mail.
6. Spacer w okolicy domu – obserwacja pracy rolnika (pielęgnowanie ziemi, sianie i sadzenie warzyw ), pielęgnacja krzewów i drzew owocowych.
Składam serdeczne podziękowanie za wspaniałą współpracę,
za zaangażowanie dzieci i rodziców, za wykonywane piękne prace
i nadsyłane zdjęcia wykonanych zadań.
Zachęcam do wzięcia udziału w konkursie recytatorskim”Poeci dzieciom”.
Pozdrawiam: wychowawczyni Józefa Drwal