Rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia
6.30–8.00 – Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne – grupa łączona.
8.00- 8.20- Zajęcia, zabawy dowolne i integrujące grupę.
8.20–8.30 – Ćwiczenia poranne lub zabawa ruchowa. Czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.
8.30–9.00 – Śniadanie. Czynności higieniczne po śniadaniu.
9.00–10.00 – Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą.
10.00–10.15 – Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
10.15–11.20 – Pobyt na świeżym powietrzu.
11.20–11.30 – Przygotowanie do obiadu.
11.30–12.00 – Obiad.
12.00–13.30 – Relaks, odpoczynek poobiedni.
13.30 – 13.45 – Przygotowanie do podwieczorku.
13.45–14.00– Podwieczorek.
14.00–14.30 – Zabawy dowolne i integrujące grupę.
14.30–16.00 – Rozchodzenie się dzieci, zabawy - grupa łączona.
Ramowy rozkład dnia - szczegółowy - oddział I
6.30- 8.00- Schodzenie się dzieci – grupa łączona. Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy tj. zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, integracyjne.
8.00–8.20 – Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę.
8.20–8.30 – Ćwiczenia poranne lub zabawa ruchowa. Przygotowanie do śniadania – czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe.
8.30–9.00 – Śniadanie – kształtowanie nawyków higienicznych, kulturalnych, dbałość o zdrowie. Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience – nauka mycia rąk, sposobu korzystania z toalety.
9.00–9.30 – Realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych z całą grupą, organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.
9.30–11.20 – Swobodna zabawa przy niewielkim udziale nauczyciela, praca indywidualna. Czynności samoobsługowe przed wyjściem na świeże powietrze (nauka ubierania się, zapinanie guzików zakładanie obuwia). Zabawy swobodne w ogrodzie, wycieczki, spacery.
11.20–11.30 – Przygotowanie do obiadu – czynności higieniczne i samoobsługowe.
11.30–12.00 – Obiad.
12.00–12.15– Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
12.15–13.30 – Leżakowanie – nauka samodzielnego przebierania się.
13.30–14.00 – Czynności higieniczne i samoobsługowe. Podwieczorek.
14.00-14.30 – Zajęcia opiekuńcze, rozmowy z dziećmi, zabawy dowolne. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym i dzieckiem zdolnym. Zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe. Słuchanie opowiadań i bajek czytanych przez nauczyciela.
Ramowy rozkład dnia oddział II
6.30–8.00 – Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne i indywidualne – grupa łaczona.
8.00- 8.20- Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę.
8.20–8.30 – Ćwiczenia poranne lub zabawa ruchowa . Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
8.30–9.00 – Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków
higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Nauka: mycia rąk, sposobu korzystania z toalety – doskonalenie czynności.
9.00–10.00 – Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę
programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.
10.00–10.15 – Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, praca indywidualna.
10.15–11.20 – Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.
11.20–11.30 – Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Praca dyżurnych, np. nauka nakrywania stołów do obiadu.
11.30–12.00 – Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12.00–12.30 – Relaks, słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie.
12.30–13.45– Praca indywidualna z dziećmi, zabawy ogólnorozwojowe.
13.45–14.00 – Podwieczorek.
14.00–16.00 – Rozchodzenie się dzieci, zabawy inspirowane przez dzieci, porządkowanie Sali- grupa łączona