Statystyki

  • Odwiedziło nas: 269666
  • Do końca roku: 242 dni
  • Do wakacji: 49 dni

ZASADY ZACHOWAŃ OBOWIĄZUJĄCE W PRZEDSZKOLU

Zasady zachowań obowiązujące w przedszkolu:

   W przedszkolu obowiązuje „Kodeks przedszkolaka”, w którym zawarte są jednakowe dla wszystkich dzieci uczęszczających do przedszkola normy dotyczące:

  • zachowania w sali,

  • zachowania w szatni,

  • zachowania w łazience,

  • zachowania podczas pobytu w ogrodzie przedszkolnym,

  • zachowania podczas wycieczek i spacerów.

         Zasady zachowań w sali:

     

  • Wrzucam śmieci do kosza.

  • Sprzątam zabawki i odkładam na miejsce.

  • Odkładam na miejsce przybory i zabawki.

  • Na zajęciu podnoszę rękę do góry, jeśli chcę coś powiedzieć.

  • Siedzę poprawnie przy stoliku lub na dywanie podczas organizowanych zajęć.

  • Dzielę się zabawkami i materiałami.

  • Jestem cicho gdy:

      • inni cicho pracują,

      • bawią się,

      • czytamy i słuchamy,

      • inni są zmęczeni,

      • inni odpoczywają.

  • Układanki i książki oglądam przy stole.

  • Po skończonym układaniu sprawdzam czy nic z układanki nie spadło pod stół.

  • Klocki wyjmuję z pojemników (nie wysypuję wszystkich na dywan).

  • Pełnię obowiązki na rzecz grupy-dyżur przez dzieci 5-6 letnich(łazienka, kącik zabaw, przybory, szatnia). 

                      Zasady zachowań podczas spożywania posiłków:

  • Siedzimy w pozycji lekko pochylonej ku stołowi, nie kręcimy się.

  • Jemy w ciszy (tj. nie mlaskamy, nie rozmawiamy), nad talerzykiem.

  • Jemy z zamkniętymi ustami, każdy kęs dobrze gryziemy i powoli żujemy.

  • Sztućcami posługujemy się bezpiecznie i kulturalnie, według ustalonych wzorów.

  • Jeśli chcemy dokładkę podnosimy rękę.

  • To czego nie lubimy, odkładamy na brzegu własnego talerza.

  • Nie bawimy się jedzeniem.

  • Odchodząc od stołu zasuwamy krzesło i mówimy „dziękuję”.

  • Cicho siadamy i wstajemy od stołu.

               Zasady zachowań w szatni:

     

  • Do szatni wchodzimy parami.

  • Nie biegamy po szatni.

  • Po ubraniu lub rozebraniu się ustawiamy się w pary w wyznaczonym przez Panią miejscu.

  • Nie hałasujemy.

  • Pamiętamy, aby pomagać kolegom, którzy potrzebują pomocy.

  • Nie używamy zabawek pozostawionych w szatni przez inne dzieci.

  • Odzież wieszamy na wieszaku, buty odstawiamy pod ławkę, a kapcie na półce.

  • Pamiętamy o kolejności zakładania odzieży przed wyjściem na podwórko(spodnie, buty, sweter, szalik, kurtka, czapka, rękawiczki).

  • Przed wejściem do budynku otrzepujemy buty z piasku, błota, śniegu i wycieramy o wycieraczkę.

  • Przy rozbieraniu się pamiętamy o kolejności zdejmowania odzieży (rękawiczki, czapka, kurtka, szalik, sweter, buty, spodnie).

     Zasady zachowań w ogrodzie przedszkolnym:

     

  • Przed wyjściem na podwórko korzystamy z toalety.

  • Do ogrodu wchodzimy i wychodzimy parami.

  • Bawimy się w wyznaczonym przez nauczyciela miejscu.

  • Nie oddalamy się od grupy.

  • Dzieci starsze bawią się tak, aby nie powodować zagrożenia dla młodszych.

  • W przedszkolu obowiązuje regulamin placu zabaw, umieszczony w ogrodzie przedszkolnym.

     Zasady zachowania podczas wycieczek i spacerów:

    Zgodnie z regulaminem obowiązującym w przedszkolu:

    Na spacerze:

  • Przed wyjściem z budynku przedszkola sprawdzamy, czy wciągnięty jest podkoszulek, a ubranie nałożone prawidłowo                                                      ( buty, czapka, rękawiczki, zapięta kurtka).

  • Spacerujemy idąc w parach i trzymając się za ręce.

  • W miarę możliwości idziemy sprawnie, nie depcząc kolegów idących przed nami.

  • Nie rozmawiamy zbyt głośno.

  • Słuchamy poleceń nauczycielki.

  • Idziemy jedną stroną chodnika-prawą.

    Na wycieczce:

  • Do autokaru wchodzimy pojedynczo.

  • Siadamy na miejscach wyznaczonych przez nauczycielkę.

  • Podczas przejazdu wyłącznie siedzimy na swoich miejscach.

  • Przed wejściem i po wyjściu z autokaru ustawiamy się parami.

  • Jeśli wchodzimy do pomieszczeń( teatr, muzeum) nie oddalamy się od grupy.

  • Ubranie wieszamy w wyznaczonym przez nauczycielkę miejscu, pamiętając, aby rękawiczki schować do kieszeni, a czapkę i szalik do rękawa.

  • Chęć skorzystania z toalety zawsze zgłaszamy nauczycielce.

          Stosowane wzmocnienia pozytywne:

     

  • pochwała indywidualna,

  • pochwała przed całą grupą,

  • pochwała przed rodzicami,

  • nagroda polegająca na sprawieniu dziecku przyjemności  ( np. ciekawa zabawka, ulubiona książka, gadżet i inne według możliwości),

  • ustalenie wzmocnienia pozytywnego w domu przez rodziców po konsultacji z nauczycielem.

          Stosowane wzmocnienia negatywne:

     

  • zadośćuczynienie wyrządzonej krzywdy, naprawienie szkody,

  • odmówienie dziecku przyjemności,

  • czasowe odbieranie przyznanego przywileju,

  • „krzesełko do myślenia”- chwilowe wykluczenie dziecka z zabawy w celu przemyślenia swojego postępowania,

  • rozmowa z rodzicami,

  • zastosowanie wzmocnienia negatywnego w domu przez rodziców po konsultacji z nauczycielem,

  • włączenie rodziców w proces wychowawczy i wspólne ustalenie działań o charakterze długofalowym, przy częstym niestosowaniu się przez dziecko do zasad zachowania obowiązujących w przedszkolu.